54
  27-8-2008  
    Hummer`a talip olan Türk fonu hangisi?
    Business Week Dergisi`nde yer alan bir habere göre, Hintli Mahindra, Rus Oleg Deripaska ve Çinli Changfeng`in `ilgilenmiyoruz` açıklamasıyla birlikte, GM`in satmaya çalıştığı Hummer`la ilgilenen tek talip, bir Türk fonu kaldı.DÜNYA DEVİ TÜRKİYE`YE GELEBİLİR Business Week Dergisi`nde yer alan bir habere göre, Hintli Mahindra, Rus Oleg Deripaska ve Çinli Changfeng`in `ilgilenmiyoruz` açıklamasıyla birlikte, GM`in satmaya çalıştığı Hummer`la ilgilenen tek talip, bir Türk fonu kaldı. Dergi, Türk fonunun adına yer vermedi. ABD`nin otomotiv devi General Motors`un (GM) elinden çıkarmak için büyük çaba harcadığı Hummer`ı satın almak için bir Türk özel girişim sermaye fonunun ilgilendiği belirtildi. ABD`de Business Week dergisinin haberine göre daha önce 28 milyar dolarlık malvarlığı ile Rusya`nın en zengin işadamı olan Oleg Deripaska ve Hintli otomobil üreticisi Mahindra and Mahindra`nın Hummer ile ilgilendiği haberlerinin bu firmalar tarafından yalanlandığına dikkat çekti. Çinli de çekildi Dergi, son olarak daha önce Hummer ile ilgilendiğini açıklayan Çinli otomobil üreticisi Changfeng`in de artan benzin fiyatları ve ABD`de yaşanan ekonomik durgunluk yüzünden can çekişen Hummer`dan vazgeçtiğini duyurdu. Business Week`ın haberine göre, Rus, Hint ve Çinli üreticiler geri çekilince, Türkler`e ait olduğu belirtilen bir özel girişim sermaye fonu Hummer`ın tek talibi gibi kaldı. Satışı yüzde 40 düştü ABD`de yayımlanan Truck Trend dergisinin haberine göre, ABD otomobil pazarında artan petrol fiyatları sonucunda en büyük darbeyi yiyen SUV(Sport Utility Vehicle) denilen 4 çekişli araçları arasında başı çeken Hummer`ın satışlarının bu yıl yüzde 40 kadar gerilemesi üzerine General Motors, bu araçların üretimini yeniden gözden geçirmeye karar verdi. GM, bunun üzerine `Alıcı varsa Hummer`ı elden çıkarmaya hazırım` diye piyasaya çıktı. Bu yılın ikinci çeyreğinde 15 milyar dolar zarar ettiğini açıklayan GM`in bu zararında Hummer`ın önemli payı olduğu belirtildi. Benzin fiyatı artınca Hummer`ın üretiminin başladığı yıllarda ABD`de galonu sadece 2 dolar olan benzinin son yıllarda 4.5 dolara çıkması, hatta bu rakamın yakın zaman içinde 10 dolara yaklaşacağı kaygılarının artması üzerine sürücülerin daha ekonomik benzin tüketen araçlara yönelmesine neden oldu. Bu durum, başta Hummer olmak üzere çok yakıt tüketen araçlardan vazgeçenlerin oranını yükseltti. Ancak, Hummer tipi araçlardaki satış kaybı, akaryakıtın özellikle ucuz tutulmaya çalışıldığı Ortadoğu ülkeleri ile Bazı Doğu Avrupa ülkelerinde gözlenmedi. Teklif dahi vermedi Geçen hafta Reuters`ın bir haberinde, daha önceki haberlerin aksine Oleg Deripaska`nın sahibi olduğu Russian Machines`in, Hummer ile ilgilenmediğini duyurdu. Haberde, `Russian Machines, Hummer`ı almak için herhangi bir teklifte bulunmadı. Hummer`ı satmaya çalışan GM de söz konusu şirkete herhangi bir çağrı yapmadı` denildi. Aynı şekilde Hintli Mahindra`nın Başkan Yardımcısı Anand Mahindra da, önceki gün yaptığı açıklamada Hummer ile ilgilenmediklerini, öncelikli olarak çevreci yeşil otomobil üretimine odaklanacaklarını duyurdu. GM, satış konusunda Citibank`a danışacak HUMMER`ın satışına dönük çabaların ele alındığı haberlere göre, General Motoros (GM), satış konusunda Citibank`tan danışmanlık hizmeti alacak. Körfez Savaşı`nda kullanılınca öne çıkan, Türkiye gibi bazı ülkelerde `şehir içi araç` şeklinde de kullanılan Hummer`ın satış yöntemini Citibank`ın ortaya koyacağı plan belirleyecek
     
     
 
 
 
 
 
 
İLETİŞİM BİLGİLERİ
EGE Otomotiv San. Tic. Ltd. Şti.
Sümer Mh. 3. Sanayi Girişi 24. Sk. No: 47 DENİZLİ
Tel.: 0258 251 29 19
251 23 93 - 251 19 93
Faks: 0258 251 29 41
www.egeotomotiv.com.tr
info@egeotomotiv.com.tr