|
|
|
|
43 |
|
|
5.5.2008 |
|
|
|
İki otomotiv devi Türkiye yolunda |
|
|
OSD Genel Sekreteri Ercan Tezer, iki önemli Avrupa merkezli şirketin, çok ciddi şekilde yatırım için Türkiye'de araştırma yaptığını söyledi.
Tezer, “Bunlar gerçekleşirse, ki inşallah süreç olumsuz gitmez, Türkiye, otomotiv üretiminde farklı bir noktaya çıkabilir” dedi.
Tezer, Bayer MaterialScience (BMS) tarafından Bursa'da düzenlenen “Otomotiv Sempozyumu”nda yaptığı konuşmada, ortak ve karmaşık bir üretim sürecine sahip otomotiv sanayisinin tedarik zincirinin, ham maddeden nihai tüketiciye kadar uzandığını belirtti.
Dünyada 66 ülkede 73 milyon araç üretimi gerçekleştiğini kaydeden Tezer, bu ülkeler arasında Türkiye'nin, çok ciddi aşamalar yapmış bir ülke olarak dikkat çektiğini dile getirdi.
Tezer, sera gazı salınımının azaltılması noktasındaki zorunluluklar nedeniyle araçlarda hafif yapının öne çıktığını belirterek, “Motor teknolojileriyle ilgili sınıra gelmiş durumdayız. Hafif yapının oluşturulmasında ise plastik malzeme üretimiyle ilgili gelişmeler öne çıkıyor” dedi.
MAZERETSİZ İŞE GİTMEYENLER
Türkiye'nin, yeni yatırımlarda Çek Cumhuriyeti, Macaristan ve Polonya gibi rakipleri bulunduğuna dikkati çeken Tezer, şöyle konuştu:
“Rekabet analizine baktığımızda, Türkiye'nin lojistik uzaklığının yaratmış olduğu dezavantaja karşılık, iş kültürü, otomotiv kültürü, kalite yönetim anlayışı, iş gücü verimliliği ve iş gücünün işe bağımlılığı, işe adanmışlık seviyesi, çok ciddi anlamda öbür ülkelerin çok üzerinde bulunuyor. Mazeretsiz işe gitmeyenlerin oranı merkezi Avrupa'da yüzde 10'ları buluyor. Doğu Avrupa'da yüzde 15'e çıkan ülkeler var fakat bu oran Türkiye'de yüzde 1'in altında bulunuyor. Montaj hattında her gün yüzde 10 eksik kalırsa, orada kaliteden bahsetmek mümkün değildir. Türkiye, pazar potansiyeli ve iş gücü verimliliği ile küresel rekabette önemli bir ülke olarak yer alıyor.”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|