|
|
|
|
106 |
|
|
11.11.2011 |
|
|
|
MEVCUT OTOMOBİLLER ELEKTRİKLİĞE DÖNÜŞTÜRÜLEBİLECEK |
|
|
Araçdaki akünün maliyetinin arabanın maliyeti içinde yer alacağını, akü için ayrı bir para ödenmesinin söz konusu olmayacağını belirten , mevcut arabaların tam elektrikli arabalara dönüştürülmesi için bir takım kurumların çalışmalar yürüttüğünü, bunu yapmanın da mümkün olacağını bildirdi. Bunun teknik ve hukuki altyapısını da hazırladıklarını belirten Ergün, bu işlem için yetkilendirilmiş kuruluşlar olacağını anlattı. Ergün, normal arabaların elektrikliye dönüştürülmesinin maliyetinin ise 3-4 bin lirayı bulacağını bildirdi.
RENAULT MAİS GENEL MÜDÜRÜ AYBAR
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar'da konuşmasında elektrikli arabaların dünya yollarına çıkacaklarını söyledi. Daha sonra soruları yanıtlayan Aybar, seri üretime bir kaç ay içinde başlayacaklarını bildirdi. Aybar, Renault Fluence'in elektriklisini ağırlıklı olarak dünya pazarları için üreteceklerini kaydetti. Elektrikli arabaların diğer arabalardan elektrikli olması dışında bir farkı bulunmadığını belirten Aybar, ancak bu arabalarda periyodik bakıma ihtiyaç olmadığını söyledi. Aybar, akünün 8 yıl boyunca tam fonksiyonlu ve verimli çalışabildiğini belirtirken kayış, yağ, filitre değişiminin söz konusu olmadığını bildirdi. İbrahim Aybar, akünün arabanın kullanılacağı yıllar boyunca firmanın garantisi altında olacağını kaydetti.
Vatandaşların hiçbir şekilde aküyle ilgili bir maliyete katlanmayacağını belirten Aybar, akü için aylık belli bir abonman ücreti dışında para ödenmeyeceğini bu abonman ücretinin ise Avrupa'da aylık 79 avro olduğunu bildirdi. Türkiye'de uygulanacak aylık abonman bedelinin önümdeki aylarda belli olacağını belirten Aybar, bu rakamın TL olarak alınacağını ve mütevazi bir rakam olmakla birlikte zaman içinde ekonominin koşullarına ve rekabet şartlarına bağlı olarak değişebileceğini bildirdi.
Akü abonman ücretinin Avrupa'nın altına olup olmayacağının sorulması üzerine de Aybar, Avrupa ile aynı mertebelerde olacağını söyleyebileceğini kaydetti.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|